Save the date: 10 november 2025

Werk je bij een woningcorporatie? Ben je actief bezig met het versterken van de klantbeleving? Dan is dit gratis event voor woningcorporaties hét event voor jou.
In augustus start een sectorbreed onderzoek naar hoe klantgericht werken écht is verankerd binnen woningcorporaties. En jij kunt meedoen.
Op 10 november presenteren we de uitkomsten tijdens een inspirerend event. Dit vindt plaats bij Beeckestijn Business School in Leusden. Een middag vol inzichten, praktijkverhalen en nieuwe ideeën hoe je duurzaam bouwt aan impactvolle huurdersbeleving.

Wat kun je verwachten?
- Resultaten van het sectorbrede onderzoek
We presenteren de resultaten van het sectorbrede onderzoek dat in augustus 2025 start naar klantgerichtheid in corporatieland. Wat we precies onderzoeken? Dat lees je hieronder. - Inspirerende klantcase van Alwel
Geen theorie, maar échte verhalen. Olivia Kop deelt haar best practices en vertelt hoe je bouwt aan een duurzame klantbeleving. - Werken aan klantbeleving 2.0
Jean-Pierre Thomassen, docent en auteur, laat zien hoe je de volgende stap zet in je klantbeleving. - Feenstra: De inzet van AI in Customer Experience (CX)
Michiel Pennings toont hoe je met de inzet van AI nieuwe inzichten verkrijgt. - Panelgesprek met corporatiebestuurders
Anneli Bouckaert (Dynhus), Marcel van Halteren (Woonconcept) en Sjoerd Hooftman (Woonopmaat) zijn bestuurders van verschillende woningcorporaties. Zij gaan open en eerlijk in dialoog over kansen, uitdagingen en concrete handvatten om klantgericht werken stevig te verankeren in beleid en dagelijkse praktijk.
Tijdschema
11.30 – 12.30 Ontvangst met koffie, thee en een broodje
12.30 – 17.00 Inhoudelijk programma
17.00 – 18.00 Netwerkborrel
Meedoen of aanmelden?
Werk je bij een woningcorporatie, draag jij bij aan klantbeleving en wil jij (of collega’s) meedoen aan dit onderzoek? Of alvast een plek reserveren voor het event? Laat dan hiernaast je gegevens achter. Je kunt één of beide opties aanvinken.
Waarom dit onderzoek?
Klantgericht werken speelt een steeds grotere rol in hoe huurders de dienstverlening ervaren. Tegelijkertijd is er nog weinig inzicht in hoe klantvisie, waarden en beloften écht zijn verankerd in de organisatie.
Samen met jou brengen we in kaart waar de sector staat én wat er nodig is om verder te groeien. Denk aan praktische handvatten om van een C-score naar een A-score in de Aedes-benchmark te komen – niet alleen op papier, maar voelbaar in houding en gedrag.
De inzichten vormen het vertrekpunt voor het event ‘Klantgericht werken in corporatieland’ op 10 november. Verwacht geen rapport in de la, maar input voor echte gesprekken, nieuwe ideeën en concrete acties.

Wie organiseert dit?
Het event is een gezamenlijke initiatief van moveXM Nederland enTOTE-M.
Waar wij specialist zijn in het structureel meten van klant- en medewerkerstevredenheid is TOTE-M een adviesbureau in het realiseren van klantgerichte organisaties. Samen ondersteunen we woningcorporaties bij het duurzaam verankeren van hun klantvisie en klantbeleving.
Heb je vragen? Lonneke of Esther helpen je graag.