De kracht van een driveranalyse: sturen op wat écht telt
Veel woningcorporaties sturen nog altijd op cijfers als het gaat om het huurdersoordeel. Een 7 gemiddeld voelt veilig, een 8 is mooi en een 3 baart zorgen. Maar wat zegt zo’n cijfer nu echt? Waarom geeft de ene huurder een 7 en de ander een 3? En
Hoe moveXM woningcorporaties helpt bij de Aedes-benchmark
De Aedes-benchmark is voor woningcorporaties een belangrijk ijkpunt. Het geeft je namelijk inzicht in hoe je presteert op het gebied van huurderstevredenheid, onderhoud en verhuizen. Deze benchmark bepaalt niet alleen de letterbeoordeling van Aedes,
De digitale dienstverlening bij woningcorporaties geeft je veel mogelijkheden om de huurderstevredenheid te monitoren en verbeteren. Maar met deze kansen krijg je ook te maken met verantwoordelijkheden, vooral op het gebied van privacy en
Bereikbaarheid bij woningcorporaties: meer dan alleen snel een telefoontje beantwoorden
Hoe is het gesteld met de klantvriendelijke dienstverlening bij woningcorporaties? Al sinds 2014 is dit een onderdeel in de Aedes-benchmark. Een belangrijk onderdeel is de bereikbaarheid. Maar wat betekent bereikbaarheid precies voor
Zo ervaart gemeente Westland de voordelen van StembureauSucces
Hoe instrueer je 54 voorzitters, 162 stembureauleden en 216 tellers? Met de online stembureautraining StembureauSucces vond gemeente Westland de oplossing.
Gemeente Zeist over de voordelen van StembureauSucces
Hoe ervaart gemeente Zeist de online stembureautraining StembureauSucces? Wat zijn de voor- en nadelen? We vragen het Ciska de Groot, backoffice medewerker burgerzaken.
Wat vinden inwoners belangrijk in dienstverlening?
Gemeente Medemblik en de behoeftepeiling
Veel gemeenten meten klanttevredenheid. Maar gemeente Medemblik wilde een laag dieper: wat verwachten inwoners en ondernemers eigenlijk van hun gemeente? De behoeftepeiling vormt inmiddels de basis voor de nieuwe visie op dienstverlening.
Klantbeleving meten in jouw gemeente? Start met een nulmeting
Wil jij de klantbeleving meten voor jouw gemeente? De nulmeting is de start van elke verbetering. Hoe werkt een nulmeting en wat kan jouw gemeente ermee?
Zo zit het met Privacy en AVG bij gemeentelijke metingen
Regelmatig krijgen we de vraag: "Mogen we zomaar e-mailadressen gebruiken uit ons klantregistratiesysteem voor metingen?" Hoe zit het eigenlijk met Privacy en AVG bij gemeentelijke metingen?